top of page

מי בעד חיסול החמאס? (26.10.2023)

בוודאי שמדינת ישראל אחרי ה- 7.10.2023. אבל אנחנו ממש לא לבד. לפחות מאה ושבע מדינות בעולם הכריזו על חמאס כעל ארגון טרור. החמאס, הג'האד האסלאמי הפלסטיני, וארגונים ג׳האדיסטים אחרים מאיימים על ביטחון רוב מדינות המזרח התיכון, למעט איראן, בעלת הברית של החמאס. יתר על כן, מדינות כמו מצרים, ירדן, מרוקו וסעודיה מנהלות מאבק רב-שנים בארגונים ג'האדיסטים. דיווחים מרצועת עזה על שימוש באזרחים כמגן אנושי, על מניעה בכוח של פינוי אזרחים מאזורי סכנה, בנוסף לכל מה שאנחנו יודעים על פרקטיקות הדיכוי של משטר החמאס, הופכים אותו למסוכן גם בעבור תושבי הרצועה. סקרים שנערכו סמוך לפרוץ המלחמה מראים שלפחות מחצית מתושבי הגדה המערבית ורצועת עזה מתנגדים לשלטון החמאס. הרשות הפלסטינית רואה בו יריב של ממש.

אולם, פעולה צבאית בלבד של ישראל שלא כחלק מפעולה בינלאומית למיטוט שלטון החמאס וליצירת ערובות לכך שהחמאס, או כל ארגון ג'האדיסטי אחר, לא ישתלט שוב על הרצועה, עלולה לסדוק את חומת התיעוב האזורית והבינלאומית כלפי חמאס. תוצאות כמו כיבוש ישראלי של רצועת עזה או משבר הומניטרי שייצא מכלל שליטה יקשו על כלל מדינות האזור להיאבק בחמאס. מנגד, קואליציות אזוריות ובינלאומיות מסוגלות להביס ארגוני טרור ג'האדיסטים, כמו שהוכח במקרה של דאע"ש. הדבר דורש גם יצירת אופק מדיני לאחר המלחמה.


אנו קוראים לממשלת ישראל לנצל את ההזדמנות ולבנות קואליציה אזורית ובינלאומית שתחזק את ברית המתונים, ותרסק את ברית הג'האדיסטים.

9 צפיות0 תגובות
bottom of page